معرفی موزه باستان شناسی آلانیا

ترکیه با شگفتی های بی شمار معماری و تاریخ بسیار غنی خود توانسته است به یکی از نقاط محبوب گردشگری تبدیل گردد؛ به ویژه در میان علاقه مندانی که به دنبال کاوش عمیق در دل تاریخ هستند. یکی از این مکان های تاریخی پرطرفدار، موزه ها می باشند!

موزه ها در ترکیه عناصر جذاب تاریخ ترکیه را به نمایش می گذارند که شامل تعداد زیادی از شخصیت های تاریخی در دوران مختلف مانند رومی ها، عثمانی ها و بیزانس ها می شود.

اگر به ترکیه سفر کرده و سری به آنتالیا زده باشید، به احتمال زیاد اسم موزه باستان شناسی آلانیا را شنیده‌اید! موزه ای قدیمی که یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی در شهر آلانیا به حساب می‌آید.

اگر در تعطیلات خود در آلانیا یک یا دو ساعت وقت دارید، حتما از این موزه تاریخی دیدن نمایید؛ بازدید از موزه باستان شناسی آلانیا سفر به تاریخ و هیجان بسیار را با خود به همراه دارد!

چه آثاری در موزه باستان شناسی آلانیا قرار دارد؟

موزه باستان شناسی آلانیا (Alanya Archaeological Museum) در سال ۱۹۶۷ تاسیس گردید و در سال ۲۰۱۲ بازسازی شده است. در آن زمان از این موزه آلانیا برای نشان دادن قدمت و آثار آناتولی قدیم، استفاده می‌شد. به مرور زمان، آثار ارزشمند زیادی از دوره‌های زمانی مختلف به این موزه اضافه شد.

در حال حاضر شما می‌توانید با بازدید از موزه باستان شناسی آلانیا، آثار سرامیکی، مرمری، برنزی، سنگی و شیشه‌ای زیادی را که متعلق به دوران‌ یونان، روم باستان، بیزانس، سلجوقیان و عثمانیان هستند، مشاهده کنید.

زمانی که در موزه آلانیا قدم می‌زنید، در طول زمان سفر خواهید کرد و علاوه بر این که آثار باستان شناسی متنوعی را از دوران‌های مختلف تاریخی تماشا می‌کنید، با نوع زندگی مردمان گذشته هم آشنا می‌شوید.

قدیمی‌ترین اثر موجود در موزه باستان شناسی آلانیا، یک سنگ ‌نوشته است که قدمت آن به ۶۲۵ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. همچنین از محبوب‌ترین آثار این موزه مجسمه هرکول است؛ این مجسمه ۵۲ سانتی‌متر طول داشته و متعلق به قرن دوم میلادی است.