نحوه خرید اقساطی ملک در کشور ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در جهان اهمیت استراتژیک دارد؛ وقتی صحبت از مناسب‌ترین موقعیت مکانی مطابق با استانداردهای جهانی می‌شود، ترکیه با زیبایی‌های طبیعی و بکر، احاطه شده از ۳ طرف توسط دریا و جایی که هر سرمایه‌گذاری حداقل یک بار به آن چشم دوخته است، به ذهن خطور می‌کند.

بسیاری از گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند با عشق به این مکان تصمیم می گیرند در این کشور سرمایه گذاری کنند؛ به ویژه در میان ایرانیان به کشوری امن برای سرمایه گذاری تبدیل گردیده است! خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی مزایای زیادی دارد که بارزترین آن بدون شک حقوق شهروندی و اجازه اقامت ترکیه است.

اما برای لذت بردن از سبک زندگی مدیترانه ای لازم نیست میلیونر باشید! چنانچه قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارید، باید بدانید که خرید ملک فقط به صورت نقدی نبوده و شما می توانید به صورت اقساطی نیز ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در چند سال اخیر، خرید ملک در ترکیه از طریق اقساط، منجر به جهش کیفی در فروش ملک و رقابت بی نظیر در بازار املاک ترکیه گردیده است. خریداران اغلب توانایی جمع آوری سریع مبلغ زیادی را برای پرداخت ندارند و یا نمی خواهند بلافاصله تمام پس انداز خود را خرج کنند. اینجاست که توسعه دهندگان املاک و مستغلات ترکیه با روی باز به ملاقات مشتریانی خواهند رفت که به دنبال خرید اقساطی ملک هستند!

دانستن این موضوع ممکن است باعث شود تا در مورد جزئیات خرید اقساطی ملک در ترکیه سوالاتی بپرسید؛ بنابراین، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب از وبلاگ پرشین استار شما را با نحوه خرید اقساطی ملک در ترکیه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

روش های خرید اقساطی ملک در ترکیه

روش های خرید اقساطی ملک در ترکیه به دو روش زیر می باشد:

– خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق شرکت سازنده

– خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق دریافت وام

روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت های سازنده. در این روش خریدار می تواند هم واحدهای نوساز و هم واحدهای در حال ساخت را خریداری نماید. این شرکت ها موارد قانونی لازم را از بانک ها دریافت نموده اند و می توانند به صورت اقساط ملک خود را بفروشند.

در روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت سازنده، واحدهایی که هنوز ساخته نشده اند به صورت پیش فروش و واحدهای ساخته شده به صورت اقساطی به فروش می رسند! تنها تفاوت این دو نیز در قیمت تمام شده آن ها می باشد.

لازم به ذکر است که در روش خرید اقساطی ملک از طریق شرکت سازنده، قرارداد خرید ملک میان خریدار و سازنده منعقد می گردد و خریدار، ملک را از یک شرکت خریداری می کند نه یک شخص!

در این روش، شما در یک ملک ساکن خواهید شد اما تا پایان پرداخت اقساط، سندی دریافت نخواهید کرد و در روز تسویه نهایی سند انتقال داده می شود.

روش خرید اقساطی ملک در ترکیه از طریق دریافت وام. دریافت وام از بانک های ترکیه برای خرید املاک متاسفانه برای خارجی ها امکان پذیر نیست؛ زیرا بانک ها بر اساس کردیتی که شهروندان ترک از آن برخوردارند اقدام به پرداخت وام می نمایند که اتباع خارجی از داشتن آن محروم هستند.

اما اگر شما ملکی را خریداری کرده باشید و سند به نام شما صادر شده باشد، می توانید با ارائه آن به بانک، حدود ۷۰ درصد از مبلغ سند را (و گاهی بیشتر) از بانک به صورت وام دریافت کرده و در اقساط ۱۰ ساله یا بیشتر پرداخت نمایید.

سود بانکی بسته به بانک انتخابی شما متغیر خواهد و شما با مراجعه به وب سایت هر بانک می توانید از میزان آن مطلع شوید.